SLOVENSKÝ JAZYK
A LITERATÚRA
INOVATÍVNE
NA 2. STUPNI ZŠ
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Základná škola a GOŠ
Určené pre
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
40,00 €
do eshopuMgr. Júlia Machánová
Vyštudovala učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov v kombinácii slovenský jazyk a náboženská výchova na Katecheticko-pedagogickej fakulte sv. Ondreja v Ružomberku Žilinskej univerzity. Je učiteľkou s prvou atestáciou a vedúcou predmetovej komisie cudzích jazykov. Učila na viacerých základných školách, momentálne učí na základnej škole v Bratislave slovenský jazyk a anglický jazyk. Absolvovala zahraničnú stáž vo Veľkej Británii (Dorset) – Brána jazykov pre učiteľov otvorená. Absolvovala niekoľko aktualizačných vzdelávaní, špecializačné vzdelávanie, kontinuálne vzdelávanie a inovačné vzdelávanie Čitateľská gramotnosť. V minulosti spolupracovala s pedagogickým nakladateľstvom na lektorských posúdeniach.
Program aktualizačného vzdelávania je zameraný na inovatívne formy, metódy a prostriedky výchovy a vzdelávania v predmete slovenský jazyk a literatúra na 2. stupni základnej školy.
Vzdelávací program ponúka učiteľom 2. stupňa základných škôl ale aj stredných škôl prehľad o rôznych inovatívnych metódach a formách vo výučbe slovenského jazyka. Prináša konkrétne tipy na zaujímavé činnosti a nevšedné praktické aktivity so žiakmi na hodinách slovenčiny. Je rozdelený na teoretickú a praktickú časť. V prvej časti dištančného vzdelávania oboznamuje s rozdielmi v tradičnom a inovatívnom type vyučovania, predstavuje reformnú pedagogiku a kompetencie inovatívneho učiteľa.
V nasledujúcej praktickej časti oboznamuje s digitálnymi metódami vyučovania a prípravou a tvorbou online testov, ktoré dopĺňajú praktické ukážky. Predstavuje aj iné inovatívne metódy vyučovania ako je skupinová práca, kvíz, súťaže alebo rozprávka, rozhlasová hra, film. Literárnej exkurzii venuje program veľkú časť, pretože je náročnou zážitkovou formou spojenou so silným emocionálnym prežívaním, aktivitami spojenými s kreativitou a kooperáciou so spolužiakmi.
Vzdelávací program sa snaží motivovať učiteľov k zaradeniu inovatívnych metód do vlastného štýlu vyučovania, chce odbúrať strach a obavy z neznámeho a pomôcť im vyselektovať, čo im z inovácií vyhovuje, ujasniť si, aké sú klady a zápory tradičného a inovatívneho prístupu vo vyučovaní.
Teoretická časť
- Tradičné verzus inovatívne (moderné) metódy vyučovania
- Tradičné vyučovanie (charakteristika)
- Reformná pedagogika, jej ciele a požiadavky
- Inovatívne metódy a formy a ich zameranie
- Kompetencie inovatívneho učiteľa
- Výzva učiť inak – ako pretaviť inovatívne metódy, formy a prostriedky do predmetu slovenský jazyk a literatúra
Praktická časť
- Digitálne metódy vyučovania
- Tvorba online testov a ich ukážky v programe Forms a Alf
- Rozhlasová rozprávka, rozhlasová hra
- Film, filmová poviedka, filmová rozprávka, krátke videá
- Skupinová práca, kvíz, súťaže (aktivizujúce metódy)
- Zážitkové vyučovanie, projektová práca, aktívne písanie v rámci literárnej exkurzie
- Záver
80 minút