HUDBA
ĽAHKO
A TVORIVO
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Základná škola a GOŠ
Základná umelecká škola
Určené pre
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Pedagogický zamestnanec ZUŠ
40,00 €
do eshopuPaedDr. Martina Krušinská, PhD.
Vyštudovala hudobnú vedu so zameraním na hudobnú pedagogiku na Univerzite Komenského v Bratislave. Tu ukončila aj doktorské štúdium. Doktorandské štúdium absolvovala na Prešovskej univerzite v Prešove. Vyučovala na viacerých základných školách a základných umeleckých školách ako učiteľka hudby. Viedla pravidelné hudobno-pohybové dielne pre deti 1+ s rodičmi a hudobno-tvorivé dielne pre učiteľov na Slovensku. Absolvovala akreditovaný výcvik edukačnej muzikoterapie v Čechách. V súčasnosti vyučuje hudobno-didaktické predmety na Katolíckej univerzite v Ružomberku. Je národnou koordinátorkou za Slovensko v organizácii European Association for Music in Schools (EAS). Je autorkou knižiek Výchova k hudbe v škole Márie Montessoriovej (2009), Muzilienka: Hudobné stretnutia s deťmi batolivého veku 1+ (2018) a spoluautorkou učebnice Hudobno-výchovné a hudobno-terapeutické moduly (2011).
Aktualizačné vzdelávanie prináša komplexné teoretické poznatky a praktické návody pre pedagógov hudobnej výchovy na 1. stupni ZŠ.
Aktualizačné vzdelávanie vo vzdelávacej oblasti hudobná výchova sa zameriava na tri základné hudobné činnosti – spev, hru na hudobnom nástroji a počúvanie hudby v spojení s pohybom a dramatizáciou.
Tvorivo zamerané hudobné činnosti podporujú odkaz vybraných osobností hudobnej pedagogiky, ukážkzy dobrej praxe z prostredia škôl a interaktívne zamerané online aktivity.
Absolvent si osvojí:
- hudobno-pedagogické princípy v kontexte ľudovej kultúry,
- základnú problematiku speváckych činností, hry na hudobnom nástroji a počúvania hudby,
- základnú charakteristiku hudobno-pedagogického diela vybraných osobností.
- Hudobno-pedagogické princípy vychádzajúce zo zdroja ľudovej tvorby
- Hudobné činnosti: spev, hra na hudobnom nástroji, počúvanie hudby spojené s pohybom a dramatizáciou
- Vybrané osobnosti hudobnej pedagogiky: C. Orff, Z. Kodály, É. J. Dalcroze
- Ukážky dobrej hudobno-výchovnej praxe
- Interaktívne zamerané online aktivity
60 minút