UČENIE PODĽA
LÍNÉHO
UČITEĽA
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Základná umelecká škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Učiteľ SŠ
Pedagogický zamestnanec ZUŠ
Riaditeľ školy
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
Sociálny pedagóg
Psychológ / Školský psychológ
Logopéd / Školský logopéd / Liečebný pedagóg
Vedúci pedagogický zamestnanec
Vedúci odborný zamestnanec
300,00 €
do eshopuMgr. Robert Čapek, Ph.D.
- Lektor, pedagóg, psychológ a didaktik. Vyštudoval sociálnu pedagogiku, učiteľskú aprobáciu rodinná výchova, výchovné poradenstvo, školský manažment, získal doktoráty z pedagogiky na Univerzite Palackého v Olomouci a z psychológie na Univerzite Karlovej v Prahe.
- Počas niekoľkých desaťročí pedagogickej praxe učil na zvláštnej, základnej, strednej i vysokej škole. Realizuje pre rôzne vzdelávacie organizácie a hlavne pre školské kolektívy semináre s pedagogicko-psychologickými témami, ako sú: líný učitel, alternatívne vyučovacie metódy, hodnotenie a sebahodnotenie žiakov, triedna a školská klíma a ďalšie.
- Pôsobí ako lektor Komenského inštitútu, organizuje Letnú školu Líného učitele, píše blog a spravuje FB stránky Líného učitele.
- Je autorom kníh pre učiteľov, z ktorých najzásadnejšie sú Moderní didaktika: Lexikon výukových a hodnoticích metod, Líný učitel: Jak učit dobře a efektivně, Líný učitel: Cesta pedagogického hrdiny, Líný učitel: Kompas moderního učitele a Uč jako umělec.
- Je spoluautorom rôznych edukačno-gaminizačných programov.
Vzdelávací program predstavuje pedagógom stratégiu ako kvalitne vzdelávať a pritom zbytočne nestrácať energiu.
Každý učiteľ by mal mať svoju vzdelávaciu stratégiu. Práve tá ho vedie v praktickej práci v triede, hovorí mu, čo má robiť a čo by rozhodne robiť nemal.
Z filozofie modernej vzdelávacej stratégie Líného učitele môžu pedagógovia čerpať inšpiráciu pre zlepšenie svojich pedagogických zručností, získať informácie o tom, ako vytvárať správnu klímu v triede, aké sú princípy správne používaného podporného hodnotenia, alebo aké sú zásady vhodnej komunikácie.
Líný učitel sa pri realizácii správnej vzdelávacej filozofie, s využitím psychológie, dobrej didaktiky a vhodného osobného manažmentu môže stať pedagógom, ktorý svojim prístupom v edukácii a používaním aktivizujúcich vyučovacích metód rešpektuje a rozvíja schopnosti a jedinečné vlastnosti každého dieťaťa.
Cieľom vzdelávania je:
- • spoznať hlavné rysy celej vzdelávacej stratégie,
- • uvedomiť si, ako správne vytvárať klímu v triede,
- • oboznámiť sa so zásadami kvalitnej výučby v oblasti metód,
- • oboznámiť sa s princípmi správne využívaného podporného hodnotenia,
- • orientovať sa v zásadách vhodnej komunikácie,
- • zvnútorniť potrebu participácie žiakov na výučbe,
- • spoznať aj ďalšie aspekty kvalitnej edukácie.
Program nie je len súhrnom teoretických informácií, práve naopak, ponúka množstvo praktických rád, príkladov, ukážok aktivít v triede, ktoré môže každý absolvent preniesť do svojej pedagogickej praxe.
- Filozofie vzdělávací strategie Líného učitele
- Filozofie používání metod a aktivit
- Vzdělávací metody – praktické ukázky
- Diferenciace a individualizace, ale nejen to
- Hodnocení, obvyklé chyby
- Podporující hodnocení
- Vzájemné hodnocení žáků, sebehodnocení a hodnocení výuky
- Závěrečné hodnocení v pololetí a na závěr školního roku
- Testy a zkoušení
- Jak učit dobrě a efektivne
- Cesta pedagogického hrdiny
- Kompas moderního učitele
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín