UČENIE PODĽA
LÍNÉHO
UČITEĽA

Typ vzdelávania

Aktualizačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Materská škola

Základná škola a GOŠ

Stredná škola

Základná umelecká škola

Určené pre

Učiteľ MŠ

Učiteľ 1. stupňa ZŠ

Učiteľ 2. stupňa ZŠ

Učiteľ SŠ

Pedagogický zamestnanec ZUŠ

Riaditeľ školy

Pedagogický asistent / Vychovávateľ

Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg

Sociálny pedagóg

Psychológ / Školský psychológ

Logopéd / Školský logopéd / Liečebný pedagóg

Vedúci pedagogický zamestnanec

Vedúci odborný zamestnanec

Mgr. Robert Čapek, Ph.D.
  • Lektor, pedagóg, psychológ a didaktik. Vyštudoval sociálnu pedagogiku, učiteľskú aprobáciu rodinná výchova, výchovné poradenstvo, školský manažment, získal doktoráty z pedagogiky na Univerzite Palackého v Olomouci a z psychológie na Univerzite Karlovej v Prahe.
  • Počas niekoľkých desaťročí pedagogickej praxe učil na zvláštnej, základnej, strednej i vysokej škole. Realizuje pre rôzne vzdelávacie organizácie a hlavne pre školské kolektívy semináre s pedagogicko-psychologickými témami, ako sú: líný učitel, alternatívne vyučovacie metódy, hodnotenie a sebahodnotenie žiakov, triedna a školská klíma a ďalšie.
  • Pôsobí ako lektor Komenského inštitútu, organizuje Letnú školu Líného učitele, píše blog a spravuje FB stránky Líného učitele.
  • Je autorom kníh pre učiteľov, z ktorých najzásadnejšie sú Moderní didaktika: Lexikon výukových a hodnoticích metod, Líný učitel: Jak učit dobře a efektivně, Líný učitel: Cesta pedagogického hrdiny, Líný učitel: Kompas moderního učitele a Uč jako umělec. 
  • Je spoluautorom rôznych edukačno-gaminizačných programov.

Vzdelávací program predstavuje pedagógom stratégiu ako kvalitne vzdelávať a pritom zbytočne nestrácať energiu.

Každý učiteľ by mal mať svoju vzdelávaciu stratégiu. Práve tá ho vedie v praktickej práci v triede, hovorí mu, čo má robiť a čo by rozhodne robiť nemal.

Z filozofie modernej vzdelávacej stratégie Líného učitele môžu pedagógovia čerpať inšpiráciu pre zlepšenie svojich pedagogických zručností, získať informácie o tom, ako vytvárať správnu klímu v triede, aké sú princípy správne používaného podporného hodnotenia, alebo aké sú zásady vhodnej komunikácie.

Líný učitel sa pri realizácii správnej vzdelávacej filozofie, s využitím psychológie, dobrej didaktiky a vhodného osobného manažmentu môže stať pedagógom, ktorý svojim prístupom v edukácii a používaním aktivizujúcich vyučovacích metód rešpektuje a rozvíja schopnosti a jedinečné vlastnosti každého dieťaťa.

Cieľom vzdelávania je:

  • • spoznať hlavné rysy celej vzdelávacej stratégie,
  • • uvedomiť si, ako správne vytvárať klímu v triede,
  • • oboznámiť sa so zásadami kvalitnej výučby v oblasti metód,
  • • oboznámiť sa s princípmi správne využívaného podporného hodnotenia,
  • • orientovať sa v zásadách vhodnej komunikácie,
  • • zvnútorniť potrebu participácie žiakov na výučbe,
  • • spoznať aj ďalšie aspekty kvalitnej edukácie.

Program nie je len súhrnom teoretických informácií, práve naopak, ponúka množstvo praktických rád, príkladov, ukážok aktivít v triede, ktoré môže každý absolvent preniesť do svojej pedagogickej praxe.

Obsah vzdelávania:
  1. Filozofie vzdělávací strategie Líného učitele
  2. Filozofie používání metod a aktivit
  3. Vzdělávací metody – praktické ukázky
  4. Diferenciace a individualizace, ale nejen to
  5. Hodnocení, obvyklé chyby
  6. Podporující hodnocení
  7. Vzájemné hodnocení žáků, sebehodnocení a hodnocení výuky
  8. Závěrečné hodnocení v pololetí a na závěr školního roku
  9. Testy a zkoušení
  10. Jak učit dobrě a efektivne
  11. Cesta pedagogického hrdiny
  12. Kompas moderního učitele
  13. Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
  14. Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
  15. Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
  16. Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
Rozsah vzdelávania:

20 – 24 hodín