EDUKÁCIA RÓMSKYCH
DETÍ/ŽIAKOV ZO SOCIÁLNE
ZNEVÝHODNENÉHO
PROSTREDIA
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Základná škola a GOŠ
Určené pre
Učiteľ MŠ
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
Psychológ / Školský psychológ
Logopéd / Školský logopéd / Liečebný pedagóg
150,00 €
do eshopuPaedDr. Veronika Kušnírová, PhD.
Autorka je odbornou asistentkou na Katedre predškolskej a elementárnej pedagogiky sociálne znevýhodnených skupín Pedagogickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku, kde viacero rokov vyučovala predmet Aktuálne trendy v sociálno-edukačnej práci s rómskymi žiakmi. Venuje sa otázkam tvorby a podpory inklúzie na školách i v rámci inštitúcií výchovy vo voľnom čase. Realizovala viaceré výskumy zamerané na odhaľovanie problémov a bariér inklúzie, názorov učiteľov na inklúziu a na odporúčania pre jej podporu v inštitúciách pre výchovu vo voľnom čase. Jej výskumné a profesionálne záujmy zahŕňajú aj témy výchovy vo voľnom čase. Vyštudovala učiteľstvo pedagogiky a dejepisu na Prešovskej univerzite v Prešove, kde absolvovala aj doktorandské štúdium v odbore pedagogika. Tiež má vyštudované učiteľstvo pre primárne vzdelávanie. Zároveň je aj školiteľkou v rámci neformálneho vzdelávania vo viacerých témach. Podieľala sa na príprave a realizácii činností v detských táboroch, kde na dobrovoľníckej báze pracovala ako animátorka, vedúca skupiny. Má dlhoročné skúsenosti s prácou s mladými ľuďmi, viedla a organizovala Alfa kurzy pre mladých, náboženský formačný program založený na princípoch peer programov, spoluorganizovala veľké regionálne stretnutia pre mládež i ďalšie rozmanité podujatia a programy, pričom pôsobila aj ako koordinátorka činnosti dobrovoľníkov.
Vzdelávací program inovačného vzdelávania je zameraný na problematiku vzdelávania rómskych detí a žiakov pochádzajúcich zo sociálne znevýhodneného prostredia. Zameranie inovačného vzdelávania je v súlade so Stratégiou inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní do roku 2030 (dokument prijatý vládou SR).
Vzdelávací program inovačného vzdelávania je zameraný na problematiku vzdelávania rómskych detí a žiakov pochádzajúcich zo sociálne znevýhodneného prostredia. Zameranie inovačného vzdelávania je v súlade so Stratégiou inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní do roku 2030 (dokument prijatý vládou SR).
Vzdelávací program prebieha dištančne, obsahuje učebné texty a prezentácie v desiatich lekciách, komentované prezentácie a dištančné úlohy. Program obsahuje aj skúsenosti z praxe, rady a odporúčania pre pracovníkov s rómskymi deťmi a žiakmi.
- Dejiny a špecifická Rómov
- Výchova v rómskych rodinách z marginalizovaných komunít
- Dieťa a žiak zo sociálne znevýhodneného prostredia a sociokultúrny hendikep
- Možnosti eliminácie problémov rómskych detí a žiakov na úrovni triedy
- Možnosti eliminácie problémov rómskych detí a žiakov na úrovni školy
- Individualizovaný (diferencovaný) prístup vo vzdelávaní
- Aktivizujúce metódy v edukácii detí a žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia
- Inkluzívne vzdelávanie
- Spolupráca školy s rodinou, komunitou
- Rady a tipy pre pedagógov
50 hodín